Posted in

Lokalizacja wydarzenia

Antoniego Odyńca 71

Mokotów, Poland, 02-644

O Gruzji marzyłam od dawna. Jawiła mi się jako kolejny etap górskich wypraw – wyżej, śmielej, niedostępniej. Przez 3 kolejne lata planowałam jechać w podróż rowerową. Los ze mną igrał, ale w końcu wynagrodził niespodziewaną decyzją i wspaniałymi kompanami podróży. Zaledwie miesiąc przed zdecydowaliśmy wraz z Anią i Grześkiem – jedziemy na 2 tygodnie do Gruzji i niech się dzieje!
Te 2 tygodnie pozwoliły nam doświadczyć różnych odcieni Gruzji. Zaczęliśmy górsko, wytrwale pokonując kolejne przełęcze i szczyty, wędrując po wsiach, miasteczkach i zupełnie dzikich ostępach. W ten sposób poznaliśmy Swanetię, jej mieszkańców, krajobrazy, zwyczaje, jedzenie. Ten etap zakończyliśmy w Ushguli.
Druga część naszego wyjazdu była bardziej spontaniczna i krajoznawcza. Jechaliśmy tam, gdzie rzuciła nas dobra pogoda i ciekawość. Poznaliśmy tętniące egzotycznym życiem Zugdidi, dotarliśmy zupełnie nieoczekiwanie do Tbilisi, podróżując nocnym pociągiem i mieszkając w artystycznym hostelu. Aby jeszcze bardziej zwiększyć kontrast wyruszyliśmy na pustynię, nacieszyć oko bezkresem pustyni na granicy Gruzji i Azerbejdżanu oraz podziwiać niesamowite zabytki z X wieku n.e.
To, co chcemy przekazać to różnorodność, nasze wrażenia, wskazówki logistyczne, uważne obserwacje – te, których nie przeczytaliśmy w żadnym przewodniku i na które nie przygotowały nas opowieści znajomych. Być może dlatego, że nasza wędrówka nie dała się zaklasyfikować do żadnej grupy – zmieniała się jak w kalejdoskopie, od lodowców i skalistych szczytów do miejskiego gwaru stolicy i monotonnej ciszy pustyni

Zapraszamy serdecznie w podróż z nami!